Ik ben er! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: miranda

Blijf op de hoogte en volg miranda

23 Oktober 2023 | Sierra Leone, Freetown

Ik ben er!

Na een lange maar goede reisdag ben ik zondag avond aangekomen op de Global Mercy.

Ik kwam samen met een groep van 14 mensen aan op het vliegveld.

Daar moesten we verzamelen om met een busje naar de watertaxi te gaan. Allen de weg naar de Global Mercy op zich was al een belevenis. Het was nog licht toen we aankwamen op het vliegveld, maar eenmaal door de douane was het al flink donker toen we buiten kwamen. Het verkeer gaat kris kras door elkaar heen. Een hoop getoeter en switchen van rijbaan tot gevolg.

De watertaxi was heerlijk. Het is nu nog regenseizoen en dat is te merken aan de hoge luchtvochtigheid wat het best benauwd maakt. De wind tijdens de boottocht gaf een heerlijke verfrissende wind. Weer aangekomen op het vaste land moesten we nog zo'n 20 minuten rijden tot we eindelijk bij de Global Mercy aankwamen.

Na ingeschreven te zijn en een pas gemaakt te hebben, met foto ([e-1f914]) kregen we een korte rondleiding zodat we vandaag de eetzaal zouden kunnen vinden en wisten waar me moesten zijn voor de eerste maandag morgen opening.

Na alle spullen te hebben uitpakt en mijn kamer een beetje ingericht te hebben, kon ik eindelijk naar bed.

Na een nacht met niet heel veel slaap [e-1f605] ( nieuwe plek, nieuwe geluiden) was het een dag vol met informatie, verschillende rondleidingen, werkplek verkennen en gelijk helpen met patiënten zorg omdat degene die ons moest rondleiden op de PACU nodig was aan bed. Wat wel hielp om gelijk te zien wat ze doen en waar en hoe ze documenteren.

Mijn hooft loopt nu dus echt over van alle info en moet het nog een soort van plaatsen.

Gelukkig gaat het begrijpen en volgen van de gesprekken en uitleg in het engels best goed. Soms nog wat onduidelijkheid omdat ik het woord niet ken maar als ze dan een ander woord gebruiken is het heel logisch allemaal. Hier ben ik wel echt heel blij mee.

Ik voel me eigenlijk best op mijn gemak al na 1 dag. Iedereen is echt heel aardig en behulpzaam. Ze leggen alles met liefde 3 keer uit als je het weer eens niet hebt onthouden. (niet zo gek met zo veel info in 1 dag)

Morgen echt aan de slag op de PACU tijdens mijn eerste echte dienst. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn en wat ik allemaal ga meemaken.


  • 24 Oktober 2023 - 08:12

    Jacqueline Blok :

    Wow. Je eerste dagen zijn al een enorme ervaring op zich. Leuk om te volgen. Ben benieuwd naar je andere verslagen.


  • 24 Oktober 2023 - 10:24

    Janneke:

    Fijn Miranda dat ik je op deze manier kan volgen! Heel veel wijsheid deze periode! Een bijzondere tijd voor je, om er voor anderen te zijn! Dat zal ook vast veel voldoening geven. Hartelijke groet, tante Janneke


  • 24 Oktober 2023 - 20:37

    Gea Van Der Zeijde:

    Wat een prachtig begin voor de komende 2 maanden. Mooi om je te volgen bij je belevenissen en ik wens je Gods zegen toe [e-1f64f]


  • 25 Oktober 2023 - 17:58

    Karin Keijzer:

    Hi Miran,

    Wat een reis om er te komen hè!

    Dat is al een hele ervaring.

    Leuk om te lezen hoe je een beetje weg wijs wordt, spannend allemaal hoor!

    Maar ik lees ook dat het je tot nu tot goed af gaat.

    Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat meemaken…….

    Succes, geniet er ook van.

    Tot je volgende verslag.

    Lieve groet,

    Je collega Karin


  • 25 Oktober 2023 - 19:14

    Lotte Voskamp:

    Wat goed om te lezen dat je veilig aangekomen bent. Heel veel zegen de komende weken!

    Groetjes Lotte


  • 26 Oktober 2023 - 15:43

    Paula:

    Gaaf Mir!! Waiting for more [e-1f60d]


  • 30 Oktober 2023 - 14:41

    Pauline Toet :

    Mooi om te lezen, benieuwd naar je verhalen. De tijd zal vast heel snel gaan met al deze nieuwe indrukken en ervaringen. Blessings.


  • 30 Oktober 2023 - 14:41

    Pauline Toet :


  • 30 Oktober 2023 - 14:41

    Pauline Toet :


  • 30 Oktober 2023 - 14:41

    Pauline Toet :


  • 30 Oktober 2023 - 14:41

    Pauline Toet :


  • 30 Oktober 2023 - 14:41

    Pauline Toet :

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Freetown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

De laatste week en weer naar huis

17 December 2023

Drukke week

11 December 2023

Sinterklaas en andere kerstactiviteiten

01 December 2023

Bijzondere week

20 November 2023

Verhalen
miranda

Reisblog over mijn avontuur bij Mercy ships!

Actief sinds 22 Juni 2023
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 2286

Voorgaande reizen:

22 Juni 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: