De eerste week - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van miranda vermeulen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: miranda

Blijf op de hoogte en volg miranda

28 Oktober 2023 | Sierra Leone, Freetown

De eerste week zit er alweer op.

Het was een week met een hoop indrukken en nieuwe dingen.

De eerste werkdag was nog wat onwennig, vooral het papierwerk koste wat tijd voor ik wist waar ik wat moest opschrijven, maar het begint allemaal al meer normaal te worden.

De eerste 2 dagen waren er geen hele grote operaties gepland. Ik kon hierdoor goed inkomen. De operaties die gedaan werden doe ik normaal ook, dus dat voelde vertrouwd. We deden deze week vooral veel liesbreuken, verwijderen van een lipoom (ze waren wel groter dan ik gewend ben), kaak operaties en plastische operaties.

De kaak en plastische patiënten zijn wel indrukwekkend om te zien.

Deze week hadden we een patiënt waarbij er een lipoom werd verwijderd uit zijn gezicht. Hij kwam al redelijk wakker de PACU binnen en wilde gelijk een spiegel hebben om zichzelf te zien. Hij was helemaal blij en bleef ons bedanken.

Als we een kind opereren komt er een caregiver meer. Dit kan een ouder zijn, maar ook een oma, broer of zus. Deze week kwam er een oma binnen nadat haar kleindochter was geopereerd. Zodra ze haar zag in de deuropening begon ze te dansen tot ze bij haar kleindochter was. Het is zo mooi om te zien hoe dankbaar ze zijn als ze weer naar de afdeling mogen.

We brengen de patiënt zelf naar de afdeling wat erg leuk is omdat je dan ook de andere patiënten ziet die je de afgelopen dagen op de PACU hebt gezien en kan zien hoe het met ze gaat.

Ik werk met een leuk team. We zijn nu met 5 en dit weekend komt er een nieuwe iemand bij. Mijn 3 collega's met wie ik nu werk vertrekken vrijdag al weer, ze zijn er maar voor 2 weken. Ik ga dus wel veel wisseling in het team krijgen de komende weken. Ben heel benieuwd hoe dat zal zijn.

Ik vind het heerlijk dat ik na mijn werk alleen maar naar beneden hoef te lopen en dan al thuis ben. [e-1f609] Ook mis het niet dat ik dat ik moet koken, het is heerlijk om gewoon met je bord langs te lopen en te kunnen gaan eten. Zal wel weer wennen worden straks als ik daar weer zelf voor moet gaan zorgen. Ik moet helaas wel zelf mijn was doen. [e-1f605]

Ik heb tot nu toe elke avond vrij en ook de weekenden. Dus best wat vrije tijd. 's ochtends is het rustig op het schip en zijn de meeste mensen aan het werk of in hun kamer, dan is het toch nog best zoeken om met iemand een bakkie koffie te doen. Maar tijdens de maaltijden schuift er bijna altijd wel iemand aan als je zit te eten, dus genoeg sociale contacten hier. In de avonden is er bijna altijd wel wat te doen. Er is of een activiteit georganiseerd of er is altijd wel iemand op het sportveld.

Mijn collega heeft me uitgedaagd om een keer pikkleball (soort van tennis, maar dan met kleinere rackets) mee te spelen en ik blijk het leuk te vinden. Het is een leuke manier om mensen te leren kennen. We spreken 2 avonden per week af. Dus ben lekker in beweging nu ik mijn fiets ritjes naar mijn werk mis.


  • 28 Oktober 2023 - 23:03

    Andrea:

    Erg leuk om letterlijk en figuurlijk een beeld te krijgen van het werk wat je doet! En dankbaar werk dus [e-1f44d]

    Dat pickleball klinkt leuk, lijkt ook op padel volgens Google.


  • 29 Oktober 2023 - 08:16

    Job En Karin:

    Lieve Miranda,

    ik zie het helemaal voor me, het leven op het schip. Grappig, uitzicht op zee! Het lijkt erop dat je al snel een plekje hebt in het geheel. Al die wisselingen van personeel is misschien wel jammer, hopelijk zijn er ook mensen met wie je de hele periode kunt optrekken. Is het eten een beetje lekker[e-1f609]? En is je hut gezellig?

    Gods zegen!


  • 29 Oktober 2023 - 09:53

    Wima :

    Tof zeg, mooie ervaringen maak je mee! Fijn dat je wat gewend bent en lekker pickleball speelt :)


  • 29 Oktober 2023 - 17:12

    Gea :

    Dat is echt snel wennen Miranda! En dan ook al afgesproken dat je 2 x in de week aan een sport mee gaat doen [e-1f4aa][e-1f3fc] je bent een echte girlpower. Zo dankbaar om te lezen wat je mag doen voor deze mensen, en hoe je meegenomen wordt in hun uiten van emoties [e-1f64f]


  • 29 Oktober 2023 - 17:12

    Gea :


  • 30 Oktober 2023 - 09:36

    Hendriëtte :

    Lieve miranda, heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Super trots op je, hoe je het doet.


  • 30 Oktober 2023 - 09:36

    Hendriëtte :


  • 30 Oktober 2023 - 09:36

    Hendriëtte :


  • 30 Oktober 2023 - 09:36

    Hendriëtte :


  • 31 Oktober 2023 - 21:23

    Jacqueline Blok:

    Mooi om te lezen. Dankbaar werk. Je.leert ook veel mensen kennen.

    Lijkt net of ik erbij ben als ik jouw verhaal lees. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.


  • 13 November 2023 - 21:59

    Daniëlle :

    Heerlijk zo n dansende oma [e-1f970] wat een dankbaarheid. Kunnen wij nog van leren [e-1f92d]


  • 13 November 2023 - 22:27

    Riekie Schoneveld:

    Riekie

    Je bent een moedig mens!

    Daar kijk ik tegenop.

    Succes verder in de komende tijd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sierra Leone, Freetown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

De laatste week en weer naar huis

17 December 2023

Drukke week

11 December 2023

Sinterklaas en andere kerstactiviteiten

01 December 2023

Bijzondere week

20 November 2023

Verhalen
miranda

Reisblog over mijn avontuur bij Mercy ships!

Actief sinds 22 Juni 2023
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 2285

Voorgaande reizen:

22 Juni 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: